WMO- Vervoer Aalsmeer

WMO vervoer Aalsmeer

In de gemeente Aalsmeer kunt u met een indicatie gebruik maken van het Wmo-vervoer. Het Wmo-vervoer is een vorm van collectief taxivervoer en gericht op vervoer van en naar uw sociale contacten en activiteiten. Het kan voorkomen dat u met meerdere mensen tegelijk gebruik maakt van de taxirit. De chauffeur brengt u van deur tot deur binnen het vervoersgebied van Aalsmeer. Uw Wmo-vervoerspas is het vervoersbewijs. Zorg dat u deze altijd bij u heeft. Geef de pas bij het in- en uitstappen aan de chauffeur om uw rit te laten starten of stoppen.

De vervoerder

MRC Nederland is de vervoerder die het Wmo-vervoer regelt en uitvoert.

Hoe reserveer ik een rit met het Wmo-vervoer?

  • Door te bellen tussen 07:00 uur ’s ochtends en 24:00 uur ’s avonds naar 0900 – 899 83 43,

  • Online via www.wmovervoer-aalsmeer.nl

  • Via de MRC-app.

Wat moet de chauffeur van mij weten als ik reserveer?

  • Uw naam
  • Uw pasnummer 
  • De gewenste vertrektijd
  • Het adres waar u opgehaald wilt worden
  • Het adres waar u naartoe wilt 
  • Met hoeveel personen u reist
  • Het telefoonnummer waarop u te bereiken bent 
  • Of u gebruik maakt van eventuele hulpmiddelen, zoals een rollator of rolstoel
  • Of u bagage meeneemt (maximaal 1 stuk) 
  • Of u een hulphond/huisdier meeneem

Is de taxi te laat?

Is de taxi 15 minuten na de afgesproken tijd nog niet gearriveerd, bel dan naar MRC Nederland via 0900 – 899 83 43. Zij zoeken dan zo spoedig mogelijk een oplossing voor u. Als de taxi 45 minuten na de afgesproken tijd nog niet is gearriveerd, dan kunt u na overleg met MRC een particuliere taxi laten komen. De kosten worden dan vergoed door MRC.

Wat kost het Wmo-vervoer?

Voor reizen met een Wmo-vervoerspas geldt een speciaal ‘Wmo tarief’. Het gaat hier om een eigen bijdrage in de vorm van een opstaptarief en kilometertarief. Medereizigers kunnen mee tegen een gereduceerd tarief. Alle tarieven voor 2022 zijn te vinden in onderstaand overzicht

Klachten, complimenten of verloren voorwerpen?

 Neem dan contact op met de klantenservice van MRC Nederland. Dit kan telefonisch van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur via 088 – 260 11 50 of per mail aan klantenservice@mrc-nederland. nl. Klachten kunt u ook indienen via het klachtenformulier van de gemeente. Dit is te vinden op www.amstelveen.nl of bel 020-540 49 11.

Belangrijk om te weten

  • Voor het reserveren van een rit belt u minimaal één uur van tevoren. 
  • Voor het afmelden van een rit belt u minimaal één uur van tevoren.
  • Ritten tussen 07:00 uur en 08:00 uur dient u een dag van tevoren te boeken.
  • In bijzondere situaties zoals een huwelijk, uitvaart of examen kunt u ook een gewenste aankomsttijd aangeven. U moet deze rit minimaal 2 uur van tevoren reserveren.
  • Het kan voorkomen dat uw rit wordt gecombineerd met andere reizigers. Uw rit mag maximaal anderhalf keer uw rechtstreekse reistijd duren.
  • Bij een rit mag het voertuig 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip arriveren.
  • Vaste ritten zijn voor maximaal 3 maanden vooruit in één keer te boeken. 
  • De eigen bijdrage wordt via automatische incasso betaald.
  • De chauffeur informeert u telefonisch over het verwachte tijdstip van voorrijden.
  • Chauffeurs melden zich bij het afgesproken adres en wachten maximaal 3 minuten
  • De chauffeur neemt telefonisch contact met u op als hij vertraging heeft of mogelijk eerder aankomt.
  • U kunt maximaal 2 medereizigers meenemen (dit is inclusief een medisch begeleider). 
  • Het vervoer is van ‘deur tot deur’ (bij woonhuis eigen voordeur, bij flat algemene toegangsdeur).
  • U kunt 1 stuk handbagage en een hulpmiddel (zoals looprek, rollator of rolstoel) meenemen.
  • U kunt uw scootmobiel meenemen. In verband met de veiligheid dient u zelf op een reguliere zitplaats plaats te nemen.
  • Een hulphond mag gratis mee. Overige huisdieren zijn niet toegestaan, m.u.v. kleine huisdieren in tas/ bench op schoot.
  • Door de wachttijden en bovengenoemde spelregels is het Wmo-vervoer minder geschikt voor vervoer naar arts, specialist of ziekenhuis en voor vervoer naar Schiphol.
  • Op 31 december rijdt het Wmo-vervoer tot 20:00 uur. Dit betekent dat er geen ritten kunnen worden gereserveerd na 20.00 uur.

Partners & leveranciers

Trotse partners van…

Onze website maakt gebruik van cookies om de gebruikservaring te verbeteren, door onze site te gebruiken gaan wij er van uit dat u hiermee akkoord gaat. Lees voor meer informatie onze cookievoorwaarden.